Träffade på Carina och vovvarna

Enrico och jag var ute i skogen och hittade på lite balansövningar på ett omkullvält träd med rötterna ovanför marken. I början var Enrico lite för ivrig, men sen gick det riktigt bra. När jag sa åt honom att hoppa upp på stammen, så hoppade han åt fel håll upp bland trädrötterna. Där satt han fast och kikade ner i hålet där rötterna varit nergrävda, tittade undrande på mig ifall han skulle hoppa ner i gropen eller backa ner. Han backade. :-) Synd att jag inte hade kameran med mig. :-/


När vi var på väg hem mötte vi Carina med Wolf och Fanny. De hade precis parkerat bilen, så vi stannade och följde med dem på en promenad. Killarna skötte sig jättebra. Enrico skäller mindre när han försöker få igång lek. Han är lite burdus när han ska fram till Fanny, men då kommer polisen Wolf och kollar in läget. Men Wolf är inte dum, utan kommer bara fram och kollar, och Enrico väljer att smyga iväg.


Wolf fick lekfnatt och sprang en vända ut på åkern när han och Fanny var en bit ifrån Enrico. Enrico såg det och ville direkt vara med och springa, varvid Wolf stannade upp och fortsatte gå som om inget hänt. Enrico vill leka, men inte Wolf som tycker att han bara låter. Jag tycker inte att hundarna behöver leka, däremot tycker jag det är jättebra att de kan vara med på samma promenad. Då kan Carina och jag ha sällskap med varandra på promenaden utan att behöva hålla isär hundarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback