Promenad med Anna-Karin och Bobbo

Träffade Anna-Karin och Bobbo som tränat med oss i träningsgruppen. Även om inte gruppen träffats på ett tag, så vill jag gärna tänka att gruppen fortfarande existerar. :-)


Vi tog en promenad runt klubbområdet. Enrico skällde, tyvärr, ut Bobbo precis som väntat. Under promenaden uppförde han sig ändå rätt bra. Bitvis drog han inte ens i kopplet och lyssnade på mig. Tänk att man kan vara nöjd för en sån liten sak. :-) Slutbetyget för promenaden blev; ganska nöjd med tanke på att det var första promenaden med Anna-Karin och Bobbo. Hoppas på fler för det är trevligt att få lite sällskap ibland och en bra träning för hundarna att samexistera utan kontakt!


När Enrico och jag kom hem så slocknade Enrico på golvet framför tv:n. Mathias och Enrico lekte med hans trälåda som Bobbo lånat. Enrico mindes hur det skulle gå till och var nöjd med lite hjärngympa med husse. Resten av dagen har Enrico varit mycket lugn och nöjd, det var en mental pers den där promenaden.


Ringde till Regiondjursjukhuset i Strömsholm och bokade en simtid åt Enrico imorgon. Jag är inte helt nöjd med hans bakben än. Jag vill att han ska lära sig att simma inför sommarsäsongen och simning är en bra motionsform för hans bakben, då han får ta ut musklerna ordentligt utan att behöva belasta dem. Få se om jag kan få ner honom i bassängen imorgon utan att vara genomvåt själv. Enrico går ju bara ner i vattnet så långt så att han fortfarande bottnar, sen vänder han och springer upp på land igen. .-) Spännande lördag, simning, plugga och SM-sidan…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback