Första gemensamma träningspasset

Har skrivit kort om träningspasset i min <b>Träningsdagbok</b>. Tänkte kommentera hela fenomenet här istället. Vi åkte ut till en industrilokal en bit utanför staden. Lokalen är ganska bra, även om underlaget är hårt. På sina ställen fanns mattor utlagde och det var bra för start- och stoppområdet när man gjorde inkallningar.


Enrico var rätt vild när han kom in i lokalen. Han skulle hälsa på folket, samtidigt som han skulle kolla in vart vi var. Fick honom att koncentrera sig ett par lite längre stunder, men sen drog han på en runda igen. Efter träningspasset kände jag att det inte gick så bra. Träningen kändes för ostrukturerad, och jag har bara mig själv att skylla. Jag hade inte satt upp några mål med träningen, vilket jag måste när det gäller Enrico. Om han märker att jag inte har en aning om vad jag håller på med, så blir han okoncentrerad och drar på sina rundor.


Mathias var med och filmade träningen. Ska kolla på filmen imorgon. Är för trött nu och batteriet i kameran tog slut när jag spolade tillbaka bandet.


Imorgon ska jag och Gerd åka ut och titta på ett ridhus som vi blivit erbjudna att hyra för inomhusträning. Hoppas att det är bra så att vi kommer in och kan träna lite längre stunder med mjukare underlag.


Har även funderingar på att köpa simkort till Enrico. Ett 10-kort skulle gå på 1 500 kr. Vill att han ska träna bakkroppen och samtidigt få bättre allmänkondition. Måste även ut och lägga spår, för det märks att han behöver mer hjärnaktivering just nu, den lilla rastlösa vovven…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback