Trött matte och vovve

Vaknade kl 05.00 imorse igen. Kunde inte somna om utan gick upp och skickade iväg ett par mejl innan jag gjorde ännu ett försök att somna, men gav upp vid kl 07.00. Åt frukost och satte mig vid datorn en stund. Enrico var trött, men tänkte ändå passa på att gå en promenad innan jag satte igång med hemtentan.


Innan promenaden tänkte jag vara schysst mot Enrico och göra rent öronen som såg fuktiga och lite geggiga ut. Fram med bomull och Pevaryl (mot svampinfektion). Enrico är lätthanterad när det gäller öron och klor, så det var snabbt överstökat. Kände mig något misslyckad då Enrico började se ut som ett kraschlandat flygplan om öronen, och att han fortfarande skakade på huvudet när vi var ute på promenaden.


Nu ligger han och drömmer på golvet bakom mig, fötterna springer och samtidigt som han småbuffar. Sött. :-) Jag önskade att jag kunde se vad han drömmer om när han springer så fort och vem eller vad han ser när han småbuffar i sömnen… Bra att han sover nu, för vid 15-tiden ska Karina och jag ut med hundarna. Enrico ska få springa med fröken Ellie.


---


Mathias kompis kom över för att hämta lite saker. Enrico höll sig ovanligt lugn och lyssnade på att han skulle hålla sig på sin plats i sovrummet trots att vi hade besök i hallen och han inte kunde se Mika. Framsteg. :-)


---


Enrico var helt slut efter promenaden med Karina och Ellie. När hundarna hoppade ur bilen drog de runt ett par snabba varv efter varandra i vanlig ordning, men sen var det så gott som stopp. Ellie ville gå tillsammans med mig och Karina istället för att jaga Enrico och tugga honom i halskråset. Det brukar vara lite mer fart i bruden när matte inte är med. :-)


Enrico är lös i magen så imorgon blir det risdiet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback