Spår i repris

En av platserna där vi brukar aktivera Enrico är i närheten av en kraftstation. Där finns en perfekt traktorstig att gå på och skicka hunden mellan oss vid budföring. I slutet av traktorstigen kommer man fram till spåret, så ibland får vi tåget som störning. Där i andra änden finns även en äng som passar bra när man träna uppletande. Ända nackdelen är fästingarna… och haren han jagade för några veckor sedan. :-(


Efter promenaden med några uppletanden skulle vi åka hem, men Enrico hade bråttom förbi bilen och till den andra ängen där jag brukar lägga spår. Han hade bestämt sig, och matte åkte hund i kopplets längd, han skulle gå gårdagens spår igen! :-) Enrico var mycket noggrann idag och hade turen med sig att hitta några godbitar i spåret som han missat igår. Spårupptaget var klockrent. Efter att ha sett honom idag så blir jag sugen på att lägga upp en ordentlig plan på spårträning till hösten. Vore kul om vi kunde tävla till våren! :-)


Under kvällspromenaden i rocklundaskogen såg vi en tjej med två hundar, den ena i koppel och den andra var lös. Enrico reagerade något på dem genom att skälla några korta skall, men övergick snabbt till att bara titta nyfiket efter dem, när jag fortsatte att gå. Han lugnade sig ganska snabbt även om jag tycker att han varit mer uppstissad under senaste veckan. Han är understimulerad nu när han blivit frisk igen. Vi har inte kommit igång efter att han var hängig då han hade ont i nosen.


Började jogga smått med Enrico idag. Båda måste vänja sig sakta men säkert. Till våren hoppas jag att vi ska kunna springa spåret. Först var min plan att jag skulle få husse att springa med vovven, men Mathias får ont i knäna, så min plan sprack. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback