Kort stunds träning

Efter skolan gick Enrico och jag ut på gräsmattan utanför och tränade en stund medan vi väntade på att Mathias skulle bli klar och komma ut till bilen. Vi hann med att träna lite lägganden/ställanden/hålla  trä- och metallapportbock.


Åkte ut till klubben för en promenad i området. Jag hade baggenbältet och Enrico hade sin ruffwaresele. Efter halva sträckan joggade vi en ganska bra bit. Det kändes riktigt skönt. Det är många år sedan jag orkat jogga, så målet är satt; vi ska orka jogga 5 km i vår. :-) Kan låta enkelt i andras öron, men med tanke på mina extra kilon som jag burit på i många år och den dåliga kondisen så är första målet att orka jogga 1,2 km. :-) Måste testa det någon dag…


Kvällspromenaden gick i totalmörker ute på landet. Tänk att ögonen vänjer sig så snabbt! Vi passade på att skicka Enrico mellan oss, Mathias och jag. Enrico var supermotiverad. Snabb med bra ingångar och raka sättanden. Det är hans styrka, ingångarna och sättandena… utan störning. ;-)


Kommentarer
Postat av: Anita

Vad flitig du är med plugg o hunderi o joggande! Jag hinner inte med något alls numera och hundarna får mest roa sig själva så länge min nacke och axel inte mår bra...:(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback