Koppelpromenad med hundarna

Morfars Kennel väntar Lancashire heelervalpar. :-) Sara har varit på ultraljud med Ammy och Dissy idag. Ammy gick tom den här gången, medan Dissy väntar minst 3 st valpar vecka 39.

Imorgon ska Carina och jag starta en Grundkurs 1 på brukshundklubben. Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. :-)

Innan det var dags att sätta sig vid datorn och planera det sista inför kursen, tog vi en promenad i rocklundaskogen med hundarna. Det är så skönt att Enrico inte drar när vi går tillsammans. Första gången vi träffades under en promenad så drog Enrico jättemycket och jag var genomsvettig när vi kom hem. Efter den promenaden tänkte jag; aldrig mer. :-) Men skam den som ger sig, från andra gången så har han inte dragit särskilt mycket.

Enrico och jag och mötte Carina och Wolf vid bilen innan promenaden. Wolf studsade upp i luften och skällde uppfodrande och gjorde lekinviter mot Enrico. Både Carina och jag blev förvånade över att Wolf ville leka med Enrico! :-) I vanliga fall tvärstannar han om Enrico försöker få igång honom på en jaktlek… Ska bli intressant att se hur det är nästa gång killarna får springa lösa, Wolf kanske har ändrat sig och kan tänka sig att leka med Enrico. :-)

Ikväll var det dags att ta fram reflexselen på kvällspromenaden. Det är höst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback