Inomhussök i källaren

Vaknade kl 05.20 i morse. Hade tydligen sovit klart, för det var omöjligt att somna om. Passade på att trängas ute i trafiken med alla morgontrötta pendlare. Tankade bilen, gick en promenad i området där affären ligger och handlade sedan frukost.


Läste igenom sidorna i kursboken – Nya allmänlydnad – som vi gav kursdeltagarna i läxa förra veckan.


Efter lunch gick Carina och jag en promenad med hundarna. Två mattar med kort stubin och hundar som drog, jättekul. :-/ Vet inte vad det var som gjorde det, men båda hundarna hade bråttom idag till skogen där det sedan gick något bättre. Vi hade 4 st hundmöten som jag tycker gick hyfsat. Enrico reagerade starkt, men sen var det snabbt över (innan hundarna var 15 meter bort stod han tyst och tittade på dem).


Hem med hunden och sen iväg till Carina för att förbereda oss inför morgondagens kurskväll. Det var bra att vi gjort en riktigt detaljerad planering innan kursstart, så att vi vet vad vi ska gå igenom inför varje kurstillfälle. :-)


Ikväll gjorde jag ett inomhussök med Enrico i källaren. Den här gången var det enkelt, kexet låg i cykelkällaren. Tänkte försvåra söket så att han får leta både högt och lågt. Sen kommer jag att avancera till vinden som har en hel del skrymslen och vrån. Bra med inomhusaktivering inför vintern. Det vore kul att prova på inomhussök på andra ställen som kan uppfattas som lite läskiga så att han får bättre självförtroende.


Nu måste jag sova, från och med imorgon har jag en 3-dagars hemtenta i webbprogrammering. Långa timmar framför datorn väntar…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback