Huvudansvar för kvällens kurs

På eftermiddagen förberedde jag mig inför kvällens kurs. Förra veckan delade Carina och jag på ansvaret vid genomgången av kvällens uppgifter. Efteråt kände jag att det blev lite rörigt både för oss och för kursdeltagarna. Vi måste tänka om – gör om, och gör rätt! :-)


Ikväll hade jag ansvaret för att prata om kvällens övningar och nästa vecka kommer Carina att ha huvudansvaret. När vi gått igenom kvällens övningar gick vi runt och hjälpte varje ekipage för sig, så att de kom igång medan resten av gruppen tränade på förra veckans övningar. Kvällen avslutades med passeraövningar och passivitet.


Det här kändes helt rätt! Efter kvällens kurstillfälle kände jag mig mycket nöjd och ser fram emot nästa vecka. Trots att det var andra gången hundarna var med så är de jättelugna, annars är det inte ovanligt att det kan ta några gånger innan den tillfälliga gruppen är bildad och hundarna kan koncentrera sig på husse/matte.


Gick en promenad med Enrico när jag kom hem även om huvudet kändes tungt och panodilens verkan gått över. Jag blir alltid sugen på att göra något med Enrico när jag varit på klubben och fixat med andras hundar. Jag hinner sakna honom, hur korkat det än låter. :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback