Höstdagjämning

Idag är det höstdagjämning vilket betyder att dag och natt är lika långa. Nu går vi mot mörkare tider större delen av dygnet. Den här tiden på året tycker jag inte särskilt mycket om. Mörker för min del medför mindre energi och ett större sömnbehov. Det finns dock något vackert med hösten och det är då löven byter färg och trillar ner i backen så att man kan ta fina bilder på hunden då han ligger i lövhögen. :-) Efter det får det vara nog, då kan lika gärna snön falla och ligga kvar till slutet av mars. Så skulle det vara om jag fick bestämma. :-)


Var ute hos pappa idag med Enrico. Min kusin var på besök från Finland och med sig hade hon en kille (om det är hennes kille ska än så länge vara osagt :-)). Enrico skötte sig mycket bra. Lite ivrig i början då han ville hälsa, men sen var han lugn och sansad utan att vara för intensiv mot någon av besökarna. Visst märks det att han mognat en hel del...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback