Besökte stugan

Under sommaren har syrran och hennes man letat efter stuga, och nu äntligen har de hittat en som passar. Om stugan ska renoveras eller rivas och byggas nytt för permanentboende, har de inte bestämt än.


Syrran, Mathias, jag och Enrico åkte ut för att ta en närmare titt på trädgården. Nycklarna får de inte förrän om en vecka, så vi kunde inte titta in i huset. Trädgården är igenvuxen, men den har potential. Både bakom och bredvid tomten finns lite skogsmark där vi kan aktivera hunden om vi skulle vilja det. :-)


Enrico verkade gilla tomten, där fanns det gott om plats att springa på. Tyvärr har de inget staket, men det kanske kommer i framtiden. När jag såg hur Enrico trivdes och la sig snabbt till rätta när vi satt och fikade på trappan, så önskade jag att det istället hade varit vi som flyttat till hus.


Efter stugbesöket åkte vi hem till syrran för att äta. Enrico fick av maten som fanns kvar hemma hos henne (Royal Canin MAXI Junior). Nu ska vi se om Enrico börjar klia sig när han ätit annat än allergifoder. Efter att hudutslagen försvunnit med antibiotikakuren så har han nästan inte kliat sig alls. Jag hoppas fortfarande på att det inte är vanlig foderallergi utan att det varit hormon och stressrelaterat, för då kan man göra något åt saken.


Kommentarer
Postat av: Anita, Chino o Gaia

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bo i lägenhet...dom 6 åren jag gjort det av mitt 36-åriga liv får räcka! Visst är det jobbigt oxå med allt som ska fixas o speciellt när man är ohändig, ensamstående med heltidsjobb o fem djur...men det är värt ALL besvär!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback