Valparna 4 veckor gamla

Valparna 4 veckor gamla

Då var det dags igen att besöka de små busiga valparna. Nu är det verkligen liv och rörelse i valphagen, men plötsligt blir det rusning till mamma Dissy för mat och sedan vila. Valparna går ur hundsängen för att uträtta sina behov. Tank att så små valpar redan väljer att hålla snyggt och fint i boet. :-)



Liten flicka, liten pojke, stor pojke och stor flicka.


Valparna busar.

Den här veckan blir det 2 filmsnuttar ur valplådan:
Hela gruppen, 7, 29 MB
Två busiga valpar, 3,85 MB

I går köpte vi en liten påse med Nutro Choice Adult Lamb & Rice. Många hundar som haft problem med allergier, läs klåda, har blivit av med sina problem när det gått över till det här fodret. Jag vill försöka hitta ett vanligt foder som fungerar för Enrico. Han har ätit maten i 1,5 dygn nu och än så länge har han inte börjat klia sig eller fått utslag. Nu håller jag tummarna för att det ska fungera i ett par dygn till, sen bestämmer jag mig för att köpa en stor påse. Allergifodret kostar oss ca 825 kr/månad eftersom det går åt ca 15 kg/månad. Kan Enrico gå över till Nutro så kommer vi nästan att halvera matkostnaden. :-)


I morgon ska två av våra träningskompisar mentalbeskriva sina hundar. Jag önskar Lena med Leo och Åsa med Grogg lycka till!


Kommentarer
Postat av: Doriz

Jösses vilka söta valpar! Man blir så sjuk av att se dem.... Valptiden försvann så fort. Önskar hon fortfarande var en rultig liten bebis....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback