Kvällens kurs

Lite dåligt förberedd kände jag mig när jag pratade om hundens utveckling. Vi hade tagit med oss ganska många böcker om lagar som hundägare bör känna till, hundens friskvård, massage och stretching och hundens sjukdomar. Visade även innehåll i våra förstahjälpenväskor som kursdeltagarna fick titta i och känna på.


Det är en mycket trevlig grupp och det blir bra diskussioner. Vi hade med oss en halvtidsenkät för att se vad vi gått igenom och om vi haft för lite, lagom eller för mycket av något samtidigt som kursdeltagarna fick kryssa i vilka moment de ville träna mer på. Nu har mer än halva kursen gått, dvs det är 4 gånger kvar. Två av dessa kommer att vara lite mer aktivering mellan hund och förare medan de två andra är mer träning på olika moment.


Jag blir själv mycket sugen på att gå på kurs med Enrico. Jag ska nog fråga om Gerd inte kan hålla en kurs så att det blir mer struktur och att hon får betalt för sina ansträngningar. :-)


På lördag ska jag följa med Carina när hon ska genomföra både mentaltest och exteriörbedömning med Wolf i Södertälje. Mathias blir kvar hemma med Enrico. Det ska bli jättekul att filma det. Jag har aldrig sett ett mentaltest. Testet är omgjort från och med nästa år så om vi genomför det med Enrico så kommer det att vara lite annorlunda…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback