Inte utan min dator

Att påstå att jag inte kan leva utan min dator är fel. Visst kan jag, men jag vill inte. :-) Att läsa mejlen varje dag är för mig lika naturligt som att plocka upp posten som brevbäraren slängt innanför ytterdörren. Min bärbara dator – Compaq Presario 2700 – är 4,5 år gammal och börjar visa ålderstecken. Batteritiden är inte längre än ca 20 minuter jämfört med ca 3 timmar när datorn var ny. El-kontakten har blivit glappt, så plötsligt får jag en varning om att allt kommer att stängas av pga att strömmen i batteriet är på väg att ta slut… medan jag har strömsladden i…


Annars är jag mycket nöjd med datorn. Den räcker fortfarande prestandamässigt eftersom jag inte håller på med vare sig videofilm (redigerar videofilmen på Mathias stationära dator :-)) eller spelar spel. Den ända begränsningen jag upplevt var att hårddisken var för liten, men det löste jag förra veckan genom att skaffa en extern hårddisk med 320 GB, så nu får jag plats med alla bilder och videoklipp jag vill spara.


Jag hoppas att el-kontakten ska hålla ett tag till, för just nu har jag inga pengar till en ny dator och jag behöver datorn dagligen för skolarbetet och diverse andra mindre projekt…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback