Händelserik dag

Wolf
Masatis Vargo "Wolf".

Det blev en ofrivilligt tidig morgon. Vaknade kl 03.45 och kunde inte somna om. Hämtade Carina, Klutten och Wolf vi kl 07.30. Klutten skulle hem till sin mamma i Strängnäs medan Carina och jag fortsatte till Södertälje med Wolf.


Vi var några minuter sena, men det gjorde inget för hunden innan oss hade ännu inte gått. Eftersom Carina brutit fingret härom kvällen så fick jag gå banan med Wolf. En kvinna som gick med i publiken skulle filma, men icke. Kameran fungerade inte! :-( På något sätt hade batteriet blivit tomt även om jag kollade upp det igår kväll… Ingen film vilket innebar att Carina aldrig fick se Wolf in action :-/ eftersom hon stannade inne i klubbstugan så att Wolf inte skulle störas under testet. Carina fick mycket beröm för Wolfs resultat. Han gick jättebra och löste uppgifterna bra själv. Han fick 186 poäng och var därmed godkänd. Det jag var lite orolig för var att han inte skulle vilja hänga efter mig vid figurraden, men där var det inga problem, snabb var han och hittade mig direkt utan någon tvekan.


Vid sista leken med kamptrasan var Wolf ganska trött, så när han skulle göra ett omtag så råkade han bita mig i fingret. Det blödde ordentligt från två små sår så att de mesta bakterierna kom ut. Leden på höger pekfinger är svullet av en inre blödning så det är svårt att böja fingret. Åkte till vårdcentralen på kvällen och fick antibiotika i 10 dagar mot inflammation. Det låter värre än det är, men det är lite bökigt att skriva då tussen på fingret är i vägen så jag skriver ofta fel. Tur att Microsoft skapat Word som rättstavar åt mig. :-)


Innan vi åkte hem hann vi med att gå på marknaden i Strängnäs och fika hemma hos Kluttens mamma. Det var en händelserik och mycket rolig dag. Nu är jag ännu mer sugen på att mentaltesta Enrico!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback