Förberedelser inför kvällen

Carina och jag träffades för att förbereda kvällens kurs. Vi videofilmade när vi arbetade med olika taget med våra egna hundar. Ibland är det lättare att visa än att försöka berätta hur man ska göra.


Vi visade hur man kunde använda fingret, targetstick, vattendunk, musmatta och post-it-lapp.


Innan vi började filma fick killarna springa en stund tillsammans med mig ute på Saras bakgård. Det gick jättebra trots att Enrico var ganska skällig. Efter en stund kom Carina ut och killarna skulle få ta en runda till och då rök de ihop. Wolf tröttnade på Enricos skällande och skulle tysta honom. Ja, vad det var som utlöste det här är svårt att säga eftersom det inte var några konstigheter några minuter innan. Ingen större skada skedd… hittade ett litet tandhål på Enricos rygg på kvällen som vi får hålla ett öga på så att det inte blir inflammerat.


Efteråt tog jag lite bilder på Enrico och Wolf bland nedfallna höstvackra löv. :-) Jag hoppas på fler höstdagar med mera sol så att jag kan ta med kameran och knäppa lite fler bilder.


Enrico
Enrico 2 år och 8 månader gömmer sig i lövhögen.


Enrico och Wolf ute vid Saras gård.

Enrico var även med in till hundrummet och nosade på valp. Först vågade han inte komma innanför tröskeln eftersom Dissy låg hos valparna och morrade. Sen kom han och tittade lugnt men nyfiket in i valphagen…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback