Besök av Nanne och Ulla

Idag skulle jag bara vara effektiv med att städa bilen och plugga. Bilen blev städad, så nu luktar det inte hund längre. Ok, jag erkänner att Mathias gjorde det mesta jobbet, men det var jag som städade ur bagageluckan. :-)


Fick ett mycket trevligt avbrott mitt på dagen då Nanne och Ulla kom på besök från Sala. Vi åkte ut till skogen så att Ulla och Enrico fick bekanta sig. Minns inte om de nosat på varandra när Ulla var liten, men nu har fröken hunnit bli 13 månader och mer i samma storlek som Enrico. I början sprang Enrico med ragg över hela ryggen. Båda hundarna tyckte det var lite läskigt, men det gick över för Enrico eftersom han hittat en brud som vill jaga honom. Vilken lycka! :-) Ulla kunde ändå tycka att Enrico var lite stor och lite påhängsen emellanåt. När de får fortsätta träffas så tror jag att Ulla kommer att bli modigare och då kommer de att bli mer jämspelta. Nu låter det som om Ulla var rädd, men det var hon inte utan hennes reaktion kom när Enrico kom springandes emot henne i 180 och skällde lite uppfodrande. Inte minns väl han att rottweilers inte gillar när man skäller på dem… minnet är bra men kort, det är ändå nästan en vecka sedan han träffade Wolf. ;-)



Ulla och Enrico bekantar sig med varandra...

Efter promenaden åkte vi till pappas hus och fikade (det var där bilen städades). Under fikat fick vi se den matintresserade fröken gå runt och undersöka huset. Hon är inte den som bangar om någon vill gosa med henne, en mycket social och trevlig tik. Mathias pratade fortfarande om henne på kvällen. :-) Jag tror han funnit en favoritrotttis i Ulla precis som min favorit är Fritte.


Pluggandet… hmmm… det får bli nu det! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback