Valparna 6 veckor gamla

Valparna 6 veckor gamla

Fotografering och vägning stod på schemat som vanligt. Nu tycker jag att man märker skillnad på hur pass modiga de olika individerna är. Det kommer givetvis att förändras, men en hane och en tik är lite mer framåt än de andra två. Det har inte blivit så mycket gosa av med valparna för min del eftersom tiden alltid går åt till att fotografera valparna eller fika. :-) Den här gången gick jag och lade mig i valphagen för att gosa lite. Valparna är nyfikna, klättrar på en, drar i håret och passar på att bita lite i örat med de sylvassa små piggarna i munnen som senare ska bytas ut mot riktiga tänder. Efter ett kort buspass somnade alla fyra i mitt knä. Så söta, så söta.


Innan fotograferingen av valparna fick Enrico springa en vända med Wolf. Enrico reste ragg hela vägen från manken ner till svansen så fort han närmade sig Wolf. Gick han däremot själv och nosade så åkte raggen ner. Nu tycker jag att Enricos hormonnivå är så gott som normaliserad. Han är osäkrare och känns stressigare i situationer som han tidigare tyckte var helt ok.


På kvällen var Mathias och jag tillsammans med några kompisar och lyssnade på Europe. Jag hade inga förväntningar över huvudtaget, utan ville bara uppleva ungdomens pudelrockare igen. :-) De spelade gamla godingar blandat med låtar från den nya skivan. Hade lyssnat på skivan i bilstereon och tyckte inte att det var särskilt bra, men nu när jag hört låtarna live så måste jag lyssna på skivan lite mer. I bilstereon kändes låtarna väldigt platta medan live var det ordentligt drag i den.  Stundtals måste jag erkänna att konserten var lite platt, eftersom tankarna hann med att flyga iväg och tänka på vardagen…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback