Något vi lyckats riktigt bra med

Vi har städskåpet i hallen vid ytterdörren. I skåpet har vi spikar som vi hänger upp halsband, koppel och reflexselen på. En av hyllorna är till för Enricos saker; bajspåsar, bomull, förstahjälpen saker, schampo, klotång, fästingplockare, tuggben och så vidare.


Idag gick jag till skåpet, med Enrico i släptåg, och hämtade klotången. Det kan ju vara ett tuggben eller ett kex som ska plockas fram, så det gäller att vara med. När han såg att jag tog fram klotången följde han direkt med till soffan i vardagsrummet. Jag satte mig på golvet och sa åt honom att hoppa upp på sin plats, han nosade på klotången och lade sedan ner huvudet på kudden. Så det var bara att börja klippa. Det är så lätt att klippa klorna på honom, helt utan bråk eller tvång. Givetvis fick han lite gottigt efteråt. :-)


Vi har lyckats riktigt bra med i alla fall en sak. ;-) Med förra hunden, Ike, var det bråk varje gång jag tog fram klotången och jag var svettig innan alla klorna var klippta.


Pratade med Nanne precis i telefon. Ulla kommer på torsdag till oss trots att Nanne och Roger reser imorgon. Ulla är i slutet av hennes löpperiod och det skulle bli jobbigt för Enrico att ha en villig fröken här i lägenheten. :-)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Heter hunden Ulla:)

Det namnet refererar jag till min gamla konfirmationslärare jag hade för år och dar sen...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback