Längre budföringar

Det märks fortfarande på Enrico att han är trött efter besöket hos valparna. Samtidigt försöker vi att konditionsträna honom mer än tidigare. Innan har träningen mer varit korta pass med lydnadsmoment, små tricks hemma, i skogen eller på brukshundklubben. Som jag nämnt tidigare så måste både Enrico och jag få bättre grundkondition så att vi orkar mer.


Idag ökade vi avståndet vid budföringen. Första skicket gick jättebra. Andra skicket stannade Enrico och tvekade halvvägs och återvände till mig. Varför? Husse smög ca 10 meter bakåt utan att vi såg det och där gick tydligen gränsen för vad Enrico vågade sig på just nu. Vi får korta avstånd – med dessa 10 meter – och fortsätta träningen.


Om allt går enligt planerna så ska Ulla, Mathias favoritrottweiler, bo hos oss i 14 dagar medan Nanne och Roger åker till Thailand. Enrico och Ulla har inte träffats så många gånger så vi ska träffas några gånger till så att vi ser att det går bra med dem. Jag tror inte att det ska vara några problem. Enrico var dock lite burdus förra gången så att Ulla tyckte han var lite läskig, men jag hoppas att det blir bättre nu när vi träffas på onsdag. Det ska bli kul att känna av hur det är att ha två stora brukshundar hemma. Vi kanske till och med blir avskräckta från att skaffa oss en till hund i framtiden. ;-)


Nu har Enrico ätit den nya maten i snart 1 vecka. Ingen klåda än så länge. :-) Om han börjar klia sig så måste vi kolla vad det är som orsakar den, om det är för att han börjar bli smutsig eller om han fått utslag…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback