Knasig matte

Den som känner mig, vet att det inte är ovanligt att jag vänder på dygnet. Det är inget Enrico uppskattar för då kan han bara slumra under natten och han är jättetrött hela nästkommande dag. Inte nog med att vi inte sov i natt, jag hade bokat tvättstugan kl 07.00 och givetvis fick Enrico följa med på en rastning första rundan ner till tvättstugan. När vi kom hem var det dags för en ovanligt tidig frukost och Enrico fick stanna hemma och sova medan jag gick ner till tvättstugan igen.


Åkte och köpte hundmat på Djurkliniken i Västerås. Hade ett 10-kort som det återstod att köpa en säck, för att få en säck gratis, så nu har vi 20 kg allergifoder hemma igen. Tänkte blanda det med det nya fodret som Enrico äter. Han kliar sig ibland, men jag vet inte om jag kan koppla det samman med det nya fodret. Just nu har det varit fuktigt ute och det har fastnat en massa smuts i pälsen, så det är egentligen dags att bada Enrico och se om klådan (för husbehov) försvinner. Han har inte fått tillbaka utslagen under magen, men han ser lite smutsig ut, dvs inte helt grisrosa hud som efter antibiotikakuren tidigare i höstas. :-)


Just nu är Enrico inne i en fällperiod. Det sticker ut tussar ur pälsen på honom på bakkroppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback