Hinner längta lite

Har börjat längta tills Ulla kommer. :-) Ska bli jättekul att ha henne som sällskap åt Enrico. Vi ska samtidigt passa på att träna koncentration med hundstörning med Enrico. Ulla kommer också få lite träning. Mathias och jag kommer att få gå promenaderna tillsammans, för det skulle bli en cirkus om jag försökte gå med båda hundarna samtidigt. :-) Ulla är van att ha sällskap av Nyha, men Enrico är van att gå ensam, så han skulle ha svårt att låta bli att leka på vägen…


Imorgon ska jag hem till Sara och hjälpa henne med hennes julkortsfotografering. Hon gillar att ställa upp julpynt + hundarna. I år ska även 1-åriga solstrålen William vara med. :-)


Fastnade i telefon med träningskompisen Åsa. Hmm, ska vi aldrig lära oss att prata korta stunder? ;-) Pratade vi kortare stunder så kanske jag vågade ringa oftare. Ser fram emot att sätta mig ner tillsammans med bl.a. henne och prata mer hundträning och framförallt träningsplanering. Just nu känns det som att det är det största problemet. Tränar jag så är det oplanerat och hattigt, och då kommer vi inte framåt utan bara tragglar gamla saker som vi redan är rätt hyfsade på.


På torsdag, innan vi ska hämta Ulla, måste vi sätta in mellanväggen i hundburen i bilen. Enrico gillar egentligen inte sällskap i buren, så mellanväggen känns nödvändig om hundarna ska samsas där bak i 14 dagar. När Enrico åkt tillsammans med fröken Ellie så sitter han och piper och skäller, något som han inte gör när han är ensam (utom om han ser en annan hund utanför… suck).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback