En mentalt tung månad

Jag har nog försökt att förtränga det, men nu måste jag erkänna att det är en mentalt tung månad trots en massa positiva saker som hänt. En vän hade ett dödsfall i familjen för ett par veckor sedan, en annan fick veta i måndags att hon fått bröstcancer. Alla dessa händelser får mig att tänka på min mamma. Årsdagen för hennes bortgång närmar sig. Det är snart 2 år sedan, men det känns som igår.


Om mindre än en vecka kommer Ulla hit och Nanne och Roger åker på en välbehövlig semester i värmen. :-) Det ska bli roligt att ha Ulla hos oss. Hoppas bara att hon hinner sluta löpa, annars blir det jobbigt för både oss och Enrico. Enrico är inne i en period då det mesta är otäckt. Gubbar som rör sig i skuggan, skuggor som rör sig på grindstolpar, något som prasslar, ja egentligen vad som helst. Känns som den femtioelfte spökperioden. Trodde att det skulle vara över nu när han är så pass gammal, men icke. Vore intressant att veta hur hans kullsyskon är. Han kanske är den ende fegisen i kullen, men någon ska ta den rollen med. :-)


Det är halt ute, men inte på grund av snö och is utan lera och nedfallna löv. Det ca 1 månad sedan som sista fästingen togs, så jag räknar med att den säsongen är över nu för i år. Jag ska sammanställa hur många fästingar Enrico hade under året.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback