Date med fröken Ulla

I morse träffade jag och Enrico, Nanne och Ulla. Vi träffades i en skog mellan Västerås och Sala så att ingen av oss behövde åka hela vägen. Enrico gillar Ulla eftersom hon gillar att springa ikapp. Först jagar den ena sen den andra. Ibland kan dock Enrico få för sig att sätta tassarna över Ulla, men det ska vi nog få bort. Det var andra gången de träffades och jag tycker att det går bra. Hundarna blev ganska trötta, men plötsligt såg jag att de sprang superfort genom skogen. Hmmm… Först kom haren, sen kom Enrico och sist men inte minst kom Ulla. :-/ Nu har Enrico lyckats jaga hare 2 gånger i vuxen ålder. Inte bra. När Enrico var kopplad så fick Ulla doften efter haren i nosen och stack efter. Första vändan i skogen tror jag att hon bara jagade Enrico utan att vara fokuserad på haren. Det får kanske bli långlina på fröken när hon är ute med oss, jag vill ju inte riskera att det händer henne något.


Efter daten sov Enrico gott hela dagen. Det enda han gjort är att äta och bli rastad. Nu efter kursavslutningen fick han en promenad för att somna om så fort vi kom hem. :-) Det är tröttsamt att träffa unga brudar.


Carina och jag hade kursavslutning på brukshundklubben idag. Vi hade 5 stationer där deltagarna fick jobba med sina hundar. Beroende på hur de lyckades poängsattes insatsen. Slutpoängen användes enbart till att bestämma ordningen då kursdeltagarna fick välja ut ett varsitt pris från prisbordet. Kvällen avslutades med fika och en enkät så att vi får en utvärdering av vår första kurs. Genomgående verkade kursdeltagarna mycket nöjda och det värmde. :-) Då känns det som att det är värt att engagera sig i en kurs och man blir sporrad att fortsätta!


Tillsist stannade några kursdeltagare kvar och tittade på filmen – om target övningarna vi hade spelat in med våra hundar – som de missat tidigare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback