Årets första snö

I morse var gräsmattan utanför vit av snö, årets första här i Mälardalen. Det har varit några minusgrader under dagen, men det är inte temperaturen som gjort att det varit kallt utan blåsten.


Förutom skogsaktiviteter fick Enrico leta saker i cykel- och matkällaren. Är det kallt och eländigt ute så får man hitta på roliga saker inomhus istället. Vilket som fungerar bra för Enrico, han är nöjd bara han får göra något. :-)


Jag tror att vädret var en av orsakerna till att kvällens kurs endast drog 4 st av 10 st kursdeltagare. Vi tränade ute på planen som tidigare trots kylan. Under fikastunden fick deltagarna bläddra i olika hundtidningar och böcker om spår/sök/uppletande som vi hade med oss. Nästa gång är det avslutning. Kursens 10 gånger har gått fort. Jag är lite osäker på om jag kommer att hålla kurs i vår, men jag borde göra det nu när jag börjar bli varm i kläderna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback