Träning i källaren

Var nere i källaren och tränade idag. Det känns fortfarande lite oplanerat, men när jag väl har en kriterieplan skriven för båda momenten så kommer det att bli lite bättre. Just nu känner jag mig lite splittrad. Jag skulle vilja göra kriterieplanerna och planera träningen, men skolarbetet ligger efter och kl 00.00 den 3 januari ska arbetet lämnas in.


Ikväll ska vi åka ut på landet till syrrans stuga. Det ska bli skönt att bara ta det lugnt. Jag hoppas att vi slipper smällare och raketer på nära håll, men på avstånd kan det vara kul att se dem vid 12-slaget. :-)


Enrico är hur lugn som helst även om det smäller utanför till och från. Det måste vara jobbigt för dem som har hundar som nästan får panik under nyårshelgen. Även om man har en hund som inte bryr sig så bör man ta det lugnt, plötsligt så händer något oväntat och så har man en hund som inte klarar av smällarna och raketerna längre. :-/


På väg till stugan stannade vi för att rasta Enrico. Det small en hel del redan vid kl 20.00 både från Bjurhovda och Badelunda hållet. Gick en sväng på cykelbanan. Enrico visade inte så mycket att han reagerade. Han såg dock en kvinna komma gående med huvan uppfälld, och det var lite läskigt. Senare på promenaden fick han lite stressfnatt, men så fort jag stoppade honom så gick han lugnt trots smällare och raketer. Han är inte rädd och visar inte utåt så mycket, stressnivån blir något högre, men den går att avbryta med lugn.


Vid 12-slaget gick vi ut för att titta på raketerna vid horisonten. Det var ett mycket lång avstånd, till och med lite svårt att se tillräckligt mycket för att kunna njuta av dem. Det mullrade om raketerna, men det var på betryggande avstånd så Enrico fick följa med ut. Fick han uppmärksamhet, så fick han stressfnatt, men lugnade sig när man sa åt honom, och när man bara stod och tittade på raketerna utan att prata eller ge honom uppmärksamhet, så stod han lugnt och stilla och väntade på att vi skulle gå in. Jag hade absolut inte haft med honom ut om jag trott att han skulle bli berörd av det, vilket han inte blev. Hade vi varit i stan så hade han fått stanna inne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback