Sovmorgon

Ulla i Enricos säng
Ulla, med ficklapmsögon, ligger i Enricos säng.

Idag sov Ulla och jag rätt länge, till och med lite för länge. Packade ihop lite saker åt Mathias och åkte till min pappa för att hälsa på. Nu märker man på Enrico att det luktar lite mindre gottgott. Han kan ligga i rummet bredvid, med kompostgaller emellan, utan att pipa hela tiden. Ulla är ganska ointresserad av att släppa fram honom, men han är fortfarande lite ivrig. En hel del hångel över kompostgallret blir det ändå. :-)


På promenaden var Enrico rätt ivrig på fröken, men det gick hyfsat bra ändå när vi var två. Om några dagar kan säkert killarna få komma hem igen. :-) Det blir lite mer planering nu när vi måste hålla isär hundarna.


Jag tränade lite hålla apport med Ulla hemma i köket idag. Fram kom korven och klickern. Tänkte att jag långsamt ska försöka att forma fram fasthållandet. Inte det lättaste när en rottweiler sitter ointresserad av apportbocken och tittar på bordet som korven ligger på. :-) Till slut fick jag henne att vilja öppna munnen över apportbocken och gripa den, men släppte den lika snabbt. Gör vi korta pass dagligen så kanske vi kan överraska matte med att Ulla kan hålla fast. :-)


Nu är det dags för kvällspromenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback