Nu tänker vi om

Natten gick ganska bra trots allt. Enrico fick sova tillsammans med mig i sovrummet med dörren stängd till hallen där Ulla sov medan Mathias var och jobbade. När Mathias kom hem fick Ulla sova med honom i vardagsrummet. Enrico tycker fortfarande att det är jobbigt med den goda doften. Han låg och pep fram till kl 02.10, men efter det sov han fram till kl 04.00 då han hade en kort stunds pipande innan han somnade om igen.


När vi var ute med hundarna så fick Enrico leta lite leksaker och ha Ulla som störning vid bilen. Han var snabbt ut och hämtade leksaken och lämnade av den hos mig. När vi gjorde om samma sak med två leksaker så stack han till bilen där Ulla var, men så fort jag busvisslade på honom så kom han som ett skott. Han var ivrig, men något slarvig när han jobbade. Han hade nog tankarna på annat håll. :-)


Båda hundarna fick ett varsitt aktivitetsspår. Båda var jätteduktiga och ivriga så godiset som låg där blev liggande och de spårade efter min doft istället, precis som de ska. Ulla hade godis i slutet medan Enrico hade sin kong. Efter spåren gick vi en koppelpromenad i mörkret. Enrico kommer att lära sig att dra ordentligt. :-/ Bra för hans bakben, men illa för oss när han ska gå i koppel.


Det är ganska bökigt att slussa hundarna i lägenheten och med facit i hand efter första natten så skickade jag iväg mina killar hem till min pappas hus (eftersom han är i Finland den här helgen). Mathias och Enrico bor i villa medan jag och Ulla stannar i lägenheten. :-) I morgon ska jag till Stockholm med Gerd på en heldag om Hundproblem och Mathias får vara hemma tillsammans med Enrico och Ulla. Killarna får förmodligen stanna i villan under hela helgen så att vi kan få någon rast någon ro. :-)


Ringde och pratade med Mathias ikväll. Enrico hade slappnat av när han fått kvällsmat, hemma hos pappa, och han slapp dofterna. :-) Jag fick samma reaktion här. När killarna åkt så gick Ulla och somnade gott. Hon är supersocial och gosig hund, en riktig myshund. Inte alls besvärlig, utan det som ställt till det är hennes gottiga lukt och att Enrico helt enkelt är en hane. ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback