Luktar illa

Under promenaden plumsade alla tre ner i stillastående vatten, så alla luktade avlopp när vi kom hem. :-/ Skorna åkte i duschen, strumpor och byxor i tvätten. Inte nog med avloppslukten, Enrico är fortfarande dålig i magen och fiser riktigt illa. Vädring av lägenheten är på sin plats.


Äntligen! Imorgon ska vi planera vinterns och vårens träning. Idag har jag sammanställt lydnadsmomenten i lydnadsklass I och appellklass så att jag slipper slå i regelboken när vi planerar. Många av momenten är lika, eller liknande, så det är en bra målsättning att vara klar med dem till försommaren.


De flesta momenten har vi kommit en bit på väg med, det enda som vi inte tränat är egentligen platsliggande och framförgående. Det som är klart är apportering och inkallning. Det vi börjar med är linförighet, läggande och ställande. Hopp kan Enrico, men inte på det sättet som förväntas i momenten. Tandvisningen tål alltid att tränas på eftersom Enrico är rätt livlig vid det momentet.


För att få ut så mycket som möjligt av träningen tänkte jag försöka skriva någon typ av träningsdagbok och videofilma under träningen så att jag själv kan se vad det är som blir tokigt. Jag ska även försöka träna varje dag, även om det bara skulle bli 15-20 minuter/dag.

Håll i hatten, för nu kör vi! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback