Konferens om hundproblem

Vaknade kl 04.10 och vågade inte riktigt somna om. Låg kvar i sängen till kl 05.20. Snabbfrukost, dusch och en promenad med Ulla innan jag lämnade henne ensam hemma hos oss. Pratade med Mathias i telefon och han var precis på väg hem från jobbet för att hämta upp henne – Ulla hann vara ensam i ca 7 minuter. :-)


Mathias var hemma hos min pappa tillsammans med Enrico och Ulla hela dagen. En jobbig dag för både honom och Enrico som pep hela tiden eftersom Ulla fortfarande doftar supergott. På kvällen åt vi pizza och då fick jag Enrico att ligga tyst medan han väntade på att få sig en bit. Nä, han brukar inte få mat (pga. risk för klåda), men nu tyckte jag att han skulle ha en riktig jackpott när han klarade av att ligga tyst, utan muta, trots att fröken låt i rummet några meter bort. Efter en stunds prat åkte Ulla och jag hem till oss och sov och killarna blev kvar.


Konferensen var intressant. De företag och medlemsorganisationer som presenterade sig själva, gav ingen ny information egentligen. Jag hade både läs om dem på deras hemsidor och följt diverse debatter om dem på olika hundforum. Eftermiddagens föredragshållare var mycket intressanta att lyssna på. Det här gör jag gärna om nästa år. :-) Det var en trevlig hunddag utan hund.


Sms:ade från Nanne. Hon ville veta hur det gick med Ulla. :-) Det går jättebra, hon är inget problem, bara doften. ;-) Fick även lite dåliga nyheter från henne. Nyha hade bara en valp och den var dödfödd. :-/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback