Ensam med Ulla

Ulla och jag tog sovmorgon idag. :-) Hon är jättemysig och trivs med all uppmärksamhet hon får när hon är ensam. Medan jag låg kvar i sängen hörde jag hur hon tuggade på ett märgben som Enrico tröttnat på för länge sedan. Det är inget besvär med henne alls. Hon är tyst trots att det hörs saker från grannar och trappuppgång. Hon är uppvuxen i villa men varit med matte och husse i zoobutiken från att hon var valp, så vanan med ljud kommer nog därifrån.


Till och med när det ringde på dörren, så var hon helt tyst men gick fram för att kolla vad det var. Ute kan hon dra något mer i kopplet än vad jag är van vid med Enrico, men det kan mycket väl bero på att hon och jag egentligen inte har någon relation än. Hon är bara nöjd med att någon håller i kopplet och att hon kommer ut på promenad. Vi tränar lite på att hon får vänta vid dörren innan hon bara rusar ut i trappen och att hon får vänta innan hon får skutta ut ur buren i bilen. Hon skuttar in själv, vilket hon inte ville de första gångerna. Har för mig att hon inte var så sugen på att skutta in i sin egna hundbur heller.


Imorgon ska vi till pappa och träffa Enrico och Mathias igen. Få se om doften är mindre, annars får jag bo där ute med Enrico eller Ulla några dagar även om pappa kommit hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback